A Bikram jógáról

A Bikram jóga 26 gyakorlatból és két légzőgyakorlatból áll. Bikram Choudhury több ezer ászana közül választotta ki és állította megfelelő sorrendbe ezeket a gyakorlatokat.

A gyakorlatok egymásra épülnek, és minden gyakorlat felkészíti a testet a következőre.

Ez a sorozat erősíti a testet, ugyanakkor rugalmassá is teszi azt.

Átmozgatja az izmokat, izületeket, belső szerveket, friss, oxigéndús vért juttat el minden sejthez. Megfiatalítja a gerincet, erősíti az immunrendszert.

A Bikram jóga egyensúlyt teremt. Külső, belső, mentális, fizikai és szellemi egyensúlyt. Egyensúlyt a test és az elme között, az erő és a rugalmasság között.

Azzal, hogy a testünket eddzük, az elménket is fejlesztjük. Bikram jóga órán 90 percig csak magunkra figyelünk. A rendszeres gyakorlás önfegyelemre, kitartásra, türelemre elfogadásra tanít. Javul a koncentráció. Felismerjük testünk jelzéseit, lassan megértjük, határaink minden nap máshol vannak. Megbékélünk magunkkal, nem csak testünk, lelkünk is rugalmasabbá válik általa.

A Bikram jógát 40 C-ra felfűtött teremben végezzük. Melegben a test rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik. Könnyebben csavarodik, nyúlik, ugyanakkor kisebb a sérülés kockázata.

A Bikram jóga gyakorlása közben méreganyagok távoznak a szervezet mirigyeiből, szerveiből. Javul a vérkeringés, nő a tüdő kapacitása, jobban működik a légzőrendszer. Izzadáskor a méreganyagok a bőrön keresztül távoznak a szervezetből, a bőr rugalmasabbá, simábbá válik, csökken a cellulitisz.

A Bikram jógát bárki, bármikor elkezdheti. Mindenki a saját erejéhez, képességeihez mérten gyakorol, a saját ütemében fejlődik. Minden életkorban másért van szükség Bikram jógára.

A Bikram jóga életforma, egészségessé, magabiztossá tesz, de más sportok kiegészítéseként is „melegen” ajánlott…

Kitartás
Akaraterő
Állóképesség
40 fok celsius
40 % páratartalom
90 perc